pokračování Fíkovic rodiny


pokračování Fíkovic rodiny
naleznete zde

http://fikova2.blogspot.cz/

pondělí 24. srpna 2009

Nevšední zážitky všedního dne


Moje okolí si myslí, že jsem se zbláznila.

Začalo to minulý týden, kdy jsem začala laškovat s látkovými plenami. Doma používáme látkové pleny každý den, ke spokojenosti na obou stranách.

Vašek se na mě začal podezřele dívat, když jsem prohlásila, že nějaké plínky bych si mohla nechat i ušít. O tom, že bych je šila já, raději nepřemýšlím. Jedna zkušenost mi stačí, raději tuto práci přenechám nejmenovaným odborníkům.


Několik večerů jsem ležela v této problematice a zjistila jsem, že návodů je všude spousta, spíše je problém sehnat kvalitní materiál. Naštěstí je český národ vynalézavý a schopný poradit si téměř se vším. Výsledek je takový, že mám nastříháno několik plen a dvoje plenkové kalhotky, které jsem musela několikrát upravit, jinak bych si je mohla schovat na případnou inkontinenci v důchodovém věku. Škoda, že jsem je na vhodném modelu nevyfotila.


Ode dneška můj muž určitě pochybuje o tom, koho si to vlastně vzal. Poté, co zaslechl, že hodlám tvořit mýdlový sliz na praní plenek, protočil panenkami a myslel si svoje. Teprve po přednášce o tom, že bambusový fleece se nesmí prát v klasickém prášku, jinak se rozpadá, tak pochopil. Dokonce mě upozornil nato, že bych pleny neměla namáčet ani v octové vodě, jelikož je jedno, zda se jedná o kyselinu citronovou či octovou.

Pro případné zájemce /nepochybuji, že vás bude spousta/ uvádím recept na mýdlový sliz:


Suroviny

kostka nastrouhaného surového mýdla (např. jádrové mýdlo, výborná je i lanza) nebo kelímek (250 ml) mýdlových vloček , kelímek sody na praní


Postup

Do kyblíku s trochou horké vody nasypeme mýdlo nebo mýdlové vločky a necháme rozpustit. Dolijeme 10-12 litrů horké vody a za stálého míchání přidáme sodu. Celá příprava trvá přibližně 15 minut, po vychladnutí vznikne hustší "sliz" (může i úplně ztuhnout).


Použití

Dávkování: 1 až 2 kelímky (250 - 500 ml) podle stupně znečištění, dávkujeme stejně jako běžné prostředky přímo do bubnu pračky nebo do dávkovače. Doporučuje se ke hlavnímu praní přidat ještě podle tvrdosti vody půl až jeden kelímek sody a místo aviváže 100-150 ml octa jako dezinfekci a změkčovadlo.
Do praní lze použít buď jedlou nebo krystalickou sodu. Ocet jako máchadlo je doporučován i pro atopiky.


ZDROJ: latkovepleny.cz

Žádné komentáře: