pokračování Fíkovic rodiny


pokračování Fíkovic rodiny
naleznete zde

http://fikova2.blogspot.cz/

středa 10. října 2012

Kolín, Kačina, Jakub

Vašek jel v pondělí na služební cestu do Kolína. Ráno mě vzbudil, ani se mě neptal, zda chci jet, a oznámil mi, že do hodiny vyjíždí, tak ať se sbalíme :)). Říkala jsem si, děti se cestou vyspí, my se projdeme po krásných místech naší vlasti a večer budeme doma. 
Plánovat se prostě nemá.

V Kolíně jsem byla poprvé. Během dvou hodin jsme stihli projít centrum. Překvapilo mě, jak Fíková vnímá různé historické budovy, okoukala maminčinu úchylku, a často mi hlásí, co si mám vyfotit.
Ještě jsme půl cesty pěly Kolíne, Kolíne - řekla bych, že Vašek i zalitovat, že nás sebou bral :))
Z Kolína jsme se vypravili na zámek Kačina.
O víkendu nám babička z Brodu nadšeně vyprávěla, jak je to tam krásné - kdo by tušil, že tam za pár hodin budeme :))
A krásné to tam vskutku je:

Kolem zámku je spousta stezek. Asi kilometr od zámku jsou nádherné vzrostlé platany a rybník. Dvě hodiny jsme chodili a chodili. Počasí nám přálo. Podzim byl, jak malovaný.  Sofi byla nadšená, že jsme nasbírali tašku kaštanů.



Zpáteční cestou jsme zavítali k románskému kostelíku sv. Jakuba. Nedostali jsme se dovnitř, ale i pohled přes plot byl úžasný. Je skvělé, že se tak stará stavba dochovala do dnešních dnů.



Domů jsme se nedostali, ale o tom až příště :)

8 komentářů:

Amelie řekl(a)...

Na zámku Kačina jsme byli s Eliškou o prázdninách. Holky to výletování v pohodě zvládají?

Lucka řekl(a)...

Holky líp, než my - občas :))

Emily řekl(a)...

Krásné, krásné, na Kačině jsem v životě nebyla, musím to napravit.

Konec je děsně napínavý (doufám, že se nic zlého nepřihodilo), těším se na pokračování.

Jana Procházka řekl(a)...

Potkali se u Kolína ?To je krásné,já si tu zrovna rovnám knížky,kdy mi byly 2 roky a všichni mi je četli,to je dobře,když dětská duše dostává takové kulturní a osvícené podněty :-).Já si všechno pamatuji.To budou mít holčičky v hlavě celý život poklad a zdroj energie,potřebné k životu,že se jim tak krásně věnujete a je to radost pro Vás,rodiče :-)).Na Kačině jsem také nebyla,dobrý nápad.Krásný večer.

Andrea řekl(a)...

To je hezký..to moje dítě bude asi kulturní analfabet..jako ty dv starší:-)

K*A*C řekl(a)...

Ses tu za humny a na kafe nezajdes? :)

Unknown řekl(a)...

Kolín znám,důvěrně.Zámek Kačina vůbec neznám.A kdy,že se přijedete podívat,hmmm :-) ?

Lucka řekl(a)...

Kachni, no za humny, ale zcela závsilá na časovém harmonogramu Vaška. Tak zajížďky nebyly možné :))
Jak pojede přímo Pardibuce, dala bych vědět.

Miško, my teď dlouho v Brodě, jako plánovaně na delší dobu, nebyli. Ale ono na to taky dojde :)

Kočičko, děkuju za krásný koment :)

Andy, nemyslím si :). Minulý týden jsem četla, jak děti, kterým se rodiče nevěnují a nečtou jim mají vady řeči. Zpíváme, čteme - stejně má Fíková dost velký problém s mluvou a na logopedii mi říkají, jak to bude běh na dlouho trať.